Am aflat de academia Titi Aur cam acu’ an de zile, ba chiar am trecut de câteva ori pe lângă ea, în drum spre munte, pe DN1A. Imi propusesem să merg și eu la un curs de conducere defensivă pe care academia domnului Titi Aur îl facilitează. Pentru cei cu mai puțini ani în buletin:) vă spun că Titi Aur este (cred eu) cel mai cunoscut pilot de raliuri român, precum și inițiatorul proiectului ATA (academia Titi Aur).
Povestea e cam așa: am permis auto de 16 ani și conduc activ, intens, zilnic adică, de vreo 7, timp în care am realizat că școala de șoferi pe care am terminat-o eu prin 2004, nu m-a învățat să fiu șofer, în niciun caz unul bun. M-a învățat să șofez, să pun mașina în mișcare, dar nu a avut ca obiectiv educarea mea prin conștientizarea riscurilor existente în trafic și nu mi-a furnizat nici un suport teoretic și/sau practic pentru perfecționarea stilului de conducere, cu scopul prevenirii accidentelor rutiere. Mi-am luat permisul și am fost lăsată liberă în jungla traficului bucureștean, să “învăț” singură ceea ce școala de șoferi nu a putut să îmi ofere. Și am învățat așa cum am putut, cum am știut, cum am văzut la alții. Am fost bine, nu am avut niciodată un accident provocat de mine și am acumulat destulă experiență la volan cât să îmi văd de treaba mea ca și până acum. Oare? Este oare suficient? Adevărul este că, nu m-am considerat niciodată un șofer experimentat, în sensul că nu am un grad superior de cunoaștere a sistemelor de siguranță pasivă ale autovehiculului. Așa că, din dorința de a îmi îmbunătăți relația cu mașina proprie, în condiții limită (spre exemplu, atunci când e necesară o frânare de urgență sau readucerea mașinii sub control în cazul unui derapaj surpriză) am ajuns la Academie.
Am urmat deja un curs, despre care am scris AICI, într-un articol special, dedicat tuturor părinților responsabili la volan. Mi-a plăcut enorm, așa că în curând voi urma un alt curs tot la ei.
În duminica în care am ajuns la sediul academiei, de pe șoseaua București – Târgoviște, am fost în primul rând impresionată de suprafața uriașă pe care se desfășoară acest proiect și de atenția acordată detaliilor. Academia Titi Aur a luat naștere în urmă activității lui Titi Aur în automobilismul sportiv, îmbinată cu pasiunea și plăcerea de a împărtăși și altora tainele artei de a conduce. Este cel mai complex autodrom din Europa de Est și are o suprafață de 12,5 hectare, pe care sunt amenajate 10 zone diferite ca suprafață, configurație și utilitate. Autodromul ATA nu este un circuit de mare viteză, ci unul pregătit pentru cei care vor să învețe să conducă defensiv, așa ca mine:)
Cât despre echipa strânsă în jurul acestui proiect, nu am decât cuvinte de laudă. Am lucrat mulți ani într-o companie în USA și doar acolo am mai văzut oameni așa bine pregătiți, preocupați cu adevărat de siguranța tuturor. E o echipa formată din 30 de traineri, piloți și copiloți, activi sau retrași din campionatele de motorsport. Dar, mai presus de titulaturi și funcții am întâlnit niște oameni foarte amabili, prietenoși, binevoitori, cu zâmbetul pe buze. La cursul pe care eu l-am urmat, Mihai Marin a fost cel care a coordonat toată activitatea – un profesionist în adevăratul sens al cuvântului și un speaker desăvârșit, un om clar calificat pentru aceste cursuri, foarte prompt și eficace, mereu cu răspunsurile la îndemână. Nu a început cursul până nu s-a asigurat că ne arată unde sunt ieșirile de siguranță din sala de curs în care ne aflam, și ce ar trebui să facem în caz că auzim alarma de incendiu, cutremur șamd. Mărturisesc că am fost plăcut surprinsă de acest lucru și cred că ar trebui să se întâmple, mai des și în cât mai multe ocazii sau locații: la film, hotelul unde ne cazăm, școli, grădinițe, săli de conferințe etc. Bravo ATA, vă felicit pentru că vă pasă.
Cursul la care am participat se numește Ghidul Părintelui Responsabil la Volan și a fost alcătuit din două părți: una teoretică și alta practică. Aș dori să împărtășesc puțin din experiență practică, care mie mi-a plăcut foarte tare, și am să vă arat două video-uri pe care le-am filmat în sala de simulări.
Primul este un simulator impact frontal cu obstacol fix. După cum o să vedeți imediat, m-a ajutat să simt pe pielea mea, cum e să te oprești brusc în ceva, când ai doar 15 km/h !!! Experiența asta m-a zdruncinat serios, la propriu.
Al doilea este un simulator cu răsturnare la 90 grade. Mașina este învârtită la 360 de grade, apoi oprită într-un unghi de 90, de unde trebuie să încercăm să ieșim. Cu centura pusa și un copil pe bancheta din spate, nu e deloc usor. Haideți să vedem.
Sunt foarte entuziasmată de ce am văzut și am învățat aici și aș vrea să mai știți că Academia Titi Aur pune la dispoziția șoferilor interesați, cursul de conducere defensivă pe 3 niveluri, curs de îndemânare, curs moto, curs de conducere în teren accidentat, dar și experiențe controlate de condus cu viteză.
După un curs la ATA, veți deprinde cunoștințele necesare pentru a conștientiza riscurile existente în traficul cotidian.
Fie că alegeți cursurile de conducere defensivă auto, moto sau off-road, ori sunteți interesat(a) de organizarea unui team building sau a altor tipuri de evenimente vă invit să le faceți o vizită, nu o să va pară rău.
Sunt Corina și vă
Comments