Sinaia toamna – unde am stat, ce-am mai mancat

padure toamna

♫♬♩♪ A venit toamna, acoperă-mi inima cu ceva/Cu umbra unui copac sau mai bine cu ….o excursie la munte:) ♫♬♩♪

Îmi place Sinaia mult, nu numai că e una din cele mai frumoase stațiuni montane din țară dar și pentru că putem ajunge rapid din București, fie cu mașina, fie cu trenul.

Ne-am cazat la:

Pensiunea Casa Iris

O pensiune de patru stele, cu prețuri medii la cazare și unde ne-a plăcut, astfel încât ne vom mai caza acolo în viitor. Amplasarea e excelentă pe drumul spre cota 1400, lângă cabana Schiorilor. Camera curată, comfortabila, însoțită de un balcon generos cu vedere la munții înconjurători. Multă liniște, aer curat și mic dejun gustos. Și să nu uit de parcarea gratuită. Am stat într-o camera dublă- 250 lei/noapte – cu mic dejun inclus.

Camera dubla

Am mâncat la:

Bistro-Pension La Teleferic

încep cu ei, pentru că este deocamdată în topul preferințelor mele, în Sinaia – situat la 3 minute de mers pe jos de centrul orașului și la 20m de telecabină ( o poziție bună pentru schiori) . Un mic restaurant de familie, cu câteva mese (neapărat rezervare înainte). Mâncarea e bună și este preparată chiar de propietar, cu produse locale. Mi-a plăcut: ciorba de fasole cu trei afumături și salata de ceapă (divină) + vișinata – făcută în casă. Specific românesc și internațional.

Eu cu Leti în toamna lui 2015 la intrarea în bistro
Eu cu Leti în toamna lui 2013
Mostra din meniu

La tunuri – Vila Economat -locație superbă, situat pe domeniul regal, vizavi de castelul Peleș și la doar 100m de castelul Pelișor. Complexul – vila+restaurant, este amenajat în fosta clădire a Corpului de gardă a castelului Peleș. Restaurantul e micuț și mai pe stil vechi, servesc mâncăruri tradiționale românești și internaționale. Aici locația merită vizitată iar mie mi-a plăcut mult și supa de pasăre cu tăiței de casă.

La tunuri
Restaurant La tunuri

Cucina Sofia – restaurant cu specific italienesc, aflat în cadrul hotelului Internațional Sinaia. Mi-a plăcut pizza lor și micuțul loc de joacă pentru copiii, din grădină.

Cucina Sofia- sursa: easypeasy.ro

Taverna Sarbului –noi am sărbătorit la ei și căsătoria civilă și botezul Letitiei (locația din București) deci ne place. Bucate sârbești și servicii ireproșabile. Au un meniu vast, mi-e greu să mă hotărăsc între supe crème, zacuscă sârbească și salate diverse. Au și un meniu de post/vegetarian foarte gustos. Locația superbă, în pădure, pe drumul spre cota 1400, locuri de parcare suficiente și deschis până la miezul nopții.

Taverna Sarbului Sinaia

Cabana Schiori – o gasiți pe drumul care urcă spre cota 1400. Construită în terase, Cabana Schiori are o vedere splendidă asupra peisajului montan înconjurător. E un restaurant mare, cu 130 de locuri în interior și 100 de locuri pe terasă. Specific tradițional românesc/vânătoresc/pescăresc. Vin aici pentru cei mai buni papanași (jur) și pentru ciorba de cartofi cu afumătură și tarhon.  Au si locuri de parcare:)

Kuib restaurant din complex Piatra Soimului –situat în Cumpatu, cartierul boem al Sinaii de altădată. L-am lăsat la urmă, dacă nu chiar ultimul pentru că nu m-a impresionat așa tare. Poate am plecat la drum cu așteptări mari și nu s-au confirmat. Am avut parte de o servire anevoioasă, cu rugăminți chiar, după ce am așteptat circa o jumătate de oră cu masa încă plină de farfurii și resturi de mâncare de la clienții precedenți. În fine, era într-o zi de duminică, terasa era aproape plină iar ospătarii păreau copleșiți cu servirea. Prețuri mari versus mâncare bunicică (average, aș zice). Plusuri sunt: meniu vast, locație superbă, aproape de pădure, loc de joacă pentru copii (și nu numai:)) în aer liber . Merită să ii faceți o vizită, poate am avut noi doar o zi neobișnuită. Chiar sunt curioasă, vouă v-a plăcut?

Terasa Restaurant Kuib

Dacă vreți să știți ce mai facem în Sinaia, în afară de mâncare și somn:) am scris AICI.

Sursa foto: arhiva personala si Pixabay.

Comments

1. Pingback: Haihui prin Sinaia |

[…] deci, am vazut unde am stat in Sinaia si ce-am mancat (daca nu, vezi AICI) pai ia sa vedem cum ne petrecem timpul dintre mese si […]

Răspunde

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.