Sirop de cătină

42528502_701415086884266_1443483103107481600_o_result

Când cade prima frunză și dinspre vest adie un vânticel rece, când dimineața tremur puțin pe sub pulover iar noaptea vine mai devreme, știu că e vremea să intru în bucătărie și să pregătesc licoarea mea magică de toamnă:)

E timpul lor acum, e piața plină, strălucesc ca aurul pe tarabe, așa că îmi fac provizii serioase, precum furnicile.  Le-ați văzut sigur, bobițele galbene, zemoase și acre de cătină.

Nu mai e un secret pentru nimeni că fructele de cătină au o acțiune terapeutică, cu multe efecte benefice pentru sănătate:

  • Vitaminizant
  • Imunostimulator
  • Depurativ
  • Antioxidant
  • Antiinflamator

Deasemenea cătina are o compoziție bogată în vitamine (C,A, B), minerale și nutrienți.

Vă spun un secret: am o fetiță în vârstă de 5 ani și jumătate care nu a luat niciodată nici un medicament. Nici alopat, nici homeopat, nici un siropel, nimic. E slăbuță, înăltuță și cu o imunitate de fier. La începutul sezonului rece, îi susțin imunitatea cu licoarea asta a mea magică, printre multe altele desigur. Subliniez susțin, și nu “stimulez”. Dar gata că postarea asta e despre rețetă siropoasă nu despre alimentație sanatoasă:).

Buuun ……. dau fuga în piață și iau câteva kg. să îmi ajungă și iarna. Portionez în punguțe de câte 500gr. și congelez ce nu prepar chiar atunci. . Îmi suflec mânecile și trec la treabă, nu durează mult, dar preț de câteva minute mă simt ca zana fructelor preparând cel mai dulce nectar din lume – Siropul de cătină.

Obțin siropul prin stoarcerea fructelor de cătină şi amestecarea sucului obţinut cu miere. Dacă prepari siropul acasă încearcă să foloseşti miere şi nu zahăr, pentru a obţine un produs mai sănătos şi mai aromat. Dacă te întrebi la ce este bun, trebuie să ştii că elixirul astfel obţinut stimulează imunitatea, are efecte antigripale, antivirale, antioxidante, reglează activitatea glandelor endocrine şi previne îmbătrânirea.

Preventiv se consumă 30ml de sirop diluat în 150ml de apă, iar curativ câte 1 linguriţă de 3 ori pe zi, cu 15 minute înainte de mese. Este foarte important de reţinut că nu este indicat să consumi sirop de cătină înainte de culcare fiindcă are efect energizant.

Vizionare plăcută.

*Cătina: contraindicaţii
Administrată conform dozelor recomandate, cătina nu are efecte adverse, ci aduce doar beneficii organismului. Există însă şi o serie de contraindicaţii, aşadar vă sugerez să verificați cu medicul de familie, dacă  consumul de cătină este potrivit pentru dvs.

 

Sunt Corina și vă

Citește și

http://recomandcudrag.ro/2017/09/pesto-mania/

 

Comments

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.